Stroomstoring 


 

 
 

In 1974 heeft men de sporen van lijn 11 vernieuwd. Daarbij werden betonnen dwarsliggers in een bed van porfier aangebracht. Tevens werden de karakteristieke betonnen bovenleidingmasten vervangen door stalen exemplaren. Tijdens deze vernieuwing werd tijdelijk enkelspoor gereden. Hiervan getuigt de foto. 

Op het moment dat de goederentram de Weimarstraat passeerde, is een voedingskabel van de tram door een graafmachine geraakt. Een ernstige stroomuitval is vervolgens opgetreden.  

De goederentram blokkeert het verkeer bij de brug. Voetgangers kunnen met enige moeite langs de locomotief lopen om de brug te bereiken. 

Na verloop van enige tijd verschijnt Unimog 8.
En uren later kan de goederentram haar weg vervolgen. Alleen de pantograaf moet nog neergelaten worden.
Na passage van de elektriciteitfabriek wordt de Loosduinseweg bereikt. Beveiliging van de kruising is nodig, omdat de tram zo goed als onberemd is. De politieman  heeft geen halve maatregelen genomen en het verkeer zeker een kwartier opgehouden.  
Tenslotte steekt de goederentram de drukke Loosduinseweg over.
Het transport verloopt zeer traag, zodat voldoende foto's gemaakt kunnen worden.
Vervolgens gaat het transport langs de Monsterseweg. Op de plaats van de foto is thans een keerspoor aangelegd voor randstadrail.
Het emplacement bij de Delftselaan is bereikt. 
Tenslotte worden de laatste meters afgelegd.
De locomotief wordt naar de loods gerangeerd. Daartoe wordt nog even het verkeer op het Hobbemaplein geblokkeerd.
Op andere plaatsen in Den Haag zijn veel trams gestrand

Op deze plaats is nu een toerit gemaakt naar de tramtunnel

Unimogs verzamelen de de gestrande trams en verzorgen een enkele reis remise

 

Locatie: Laan van Meerdervoort

Uit deze tegenlicht foto blijkt dat in totaal acht PCC's door een unimog worden getrokken.

Locatie: Laan van Meerdervoort 

De snelheid van het transport bedroeg naar schatting 10 km per uur.

Locatie: Laan van Meerdervoort bij de Fahrenheitstraat

 

Terug naar index